Od kilku dekad ogromne znaczenie ma planowanie i racjonalne gospodarowanie stanem zapasów. Praktyka biznesowa i zdrowy rozsądek podpowiadają,
że nadmiernie wypełnione magazyny mogą być dla przedsiębiorstwa równie groźne, jak brak niezbędnych surowców. Dlatego większośc firm stara się
utrzymywać zapasy na minimalnym poziomie zapewniającym ciągłość produkcji.
Nasze wieloletnie doświadczenie pokazuje jednak, że mimo wzmożonych wysiłków, wiele przedsiębiorstw często jest zmuszona magazynować lub utylizować
substancje chemiczne, które nie są potrzebne lub nie mogą być dłużej stosowane do produkcji. Najczęściej jest to spowodowane zmianmi
w wielkości produkcji (np. wywołanymi przez gorszą koniunkturę na rynku), zakończeniem wytwarzania jednego z produktów, zamknięciem lub
przeniesieniem zakładu produkcyjnego, ale również źle zaplanowanymi zakupami.
Dlaczego trzeba i w jaki sposób można sobie z tym radzić?
Utrzymywanie zbędnych zapasów oznacza przede wszystkim ponoszenie nadmiernych kosztów. Są one związane głównie z:
- zamrożeniem środków pieniężnych, które mogłyby zostać wykorzystane do wytworzenia dodatkowego przychodu
- magazynowaniem (personel, amortyzacja budynków, energia, ochrona, czynsze)
- przeładunkiem i przemieszczaniem zapasów
- ubezpieczeniami, podatkami od nieruchomości
- zużyciem, ubytkami i starzeniem się zapasów
Oczywiście wszystkie tego typu koszty i tak muszą być ponoszone. Jednak gdy generują je środki obrotowe, które są "nieprodukcyjne",
efektem jest niepotrzebna strata.
Ponadto przedsiębiorstwa magazynujące zbędne substancje chemiczne, nawet kiedy chcą się ich pozbyć, ponoszą dodatkowe koszty, które bardzo często
nie są uświadamiane. Przede wszystkim, zadanie jest zwykle zlecane pracownikom działu zaopatrzenia. Nie zawsze jest to zadanie proste,
ponieważ trudno oczekiwać znajomości wszystkich zastosowań posiadanych związków. Ponadto odrywa ich to od podstawowych obowiązków - zamiast planować odpowiedni poziom
zapasów w porozumieniu z działem produkcji i marketingu, zmuszeni są poszukiwać klientów na zbędne substancje. Paradoksalnie może to doprowadzić
do cyklicznego powtarzania się tej samej sytuacji.
Rozwiązaniem może być zlecenie tego zadania nam. Wieloletnie doświadczenie i kontakty w przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych pozwalają na
skuteczne likwidowanie nadmiernych stanów i zbędnych zapasów. Proponujemy różne sposoby działania, elastycznie dopasowane do oczekiwanych
efektów i potrzeb zgłaszanych przez Klienta. Co ważniejsze, koszty związane z naszymi usługami nie są wyskoie, a czasami nie występują w ogóle.
Jak to działa?
Racjonalizacja stanów magazynowych może przebiegać w różnych wariantach, które zależą od spodziewanych rezultatów oraz rodzaju substancji. Jednak
typowy proces składa się z następujących etapów:
- przesłanie listy zbędnych substancji w celu wstępnej weryfikacji
- po wstępnej ocenie, określenie które związki mogą podlegać odsprzedaży, a które należy poddać likwidacji
- oszacowanie przybliżonych kosztów likwidacji i ewentualnie wskazanie odpowiedniej firmy
- przeprowadzenie oględzin produktów wstępnie wybranych do sprzedaży - ocena warunków przechowywania, stanu opakowań i samych substancji
- przedstawienie oferty odkupu
- jeśli oferta zostanie uzgodniona i zatwierdzona, odbieramy towar i dokonujemy płatności
- gdy celem jest maksymalizacja przychodu, a czas nie stanowi ważnego kryterium, możemy szukać kupców w imieniu Klienta, pobierając uzgodnioną prowizję w przypadku sukcesu
Poniżej można zobaczyć uproszczoną graficzną prezentację przebiegu procesu.
Jak zacząć?
Możesz do nas zadzwonić lub odrazu przesłać listę zbędnych substancji oraz swoje dane kontaktowe. W drugim przypadku im więcej
informacji, tym lepiej. Idealny zestaw powinien zawierać nazwę związku chemicznego, ilość, opakowanie, datę produkcji
lub przydatności oraz producenta (kraj pochodzenia). Jeśli nie wszystkie dane będą kompletne, też sobie poradzimy.
11111111111111111111000011111111101000001111000010001000101000001111000011001100110011001010101011000000100010001000100010000000
|